Terugblik op de theatrale wandeling door het Stadspark, donderdag 28 mei 2026 j.l.

Een dag vol verbinding, theater en gezelligheid bij Spark

Wat een onvergetelijke dag èn avond hebben we achter de rug! Op donderdag 28 mei 2026 stroomde de tuin van cultureel feelgood centrum Spark vol met buurtbewoners en stadsgenoten. Een prachtige zonnige zomeravond, inspirerend theater, heerlijk eten en bovenal: heel veel gezelligheid.

Samen aan tafel

Verschillende mensen uit de omliggende wijken én de rest van de stad ontmoetten elkaar en schoven ongedwongen bij elkaar aan tafel. Vreemden werden buren en mooie gesprekken kwamen op gang. Dit is precies de succesformule die we met Spark voor ogen hebben: een inspirerende plek zijn waar cultuur en ontmoeting hand in hand gaan en waar échte verbinding ontstaat.

Wij willen iedereen die erbij was ontzettend bedanken voor de fantastische energie!

"Dit soort activiteiten en het samenbrengen van mensen; laten we dit alsjeblieft vaker doen!" – Een greep uit de enthousiaste reacties van de bezoekers.

 

Ter ere van het 100-jarig bestaan van het Stadspark namen de studenten van de opleiding acteur van Noorderpoort maar liefst 150 enthousiaste mensen mee op een bijzondere theaterwandeling.

Onder leiding van Theatermakers Rozan Vergeer en Marieke Klooster werd er een levendige voorstelling gecreëerd die de bezoekers hebben geïnspireerd en verrast!

Wie verteld het verhaal van het park?

De mensen. De plekken.
Misschien… zelfs de bomen.

Is een boom zomaar een boom?
Of een stille getuige van 100 jaar liefdes, ontmoetingen en verandering?

Het Stadspark zit vol herinneringen en inspiratie: picknicks, legendarisch optreden van The Rolling Stones, hardlopers, honden uitlaters, wandelaars, de kinderboerderij, de stadscamping en de ijscokraam.

Wat je normaal misschien voorbijloopt, kwam tot leven als theater.

Samen kijken, luisteren en meewandelen.

Soep met liefde: Een bomvolle tuin

Een van de absolute hoogtepunten van de avond was de maaltijd. Maar liefst 100 uitgesproken genieters lieten zich de smaakvolle, kleurrijke soep welgevallen, die met veel liefde was bereid door Joëlle en Astrid. De grote pannen werden tot de allerlaatste druppel leeggeschept!

Ondertussen was de tuin buiten gevuld met veel mensen en vooral enorm veel gezelligheid. Het decor van de groene natuur en het prachtige weer maakte van deze avond een moment om volop te genieten – ieder voor zich én met de ander.

.

Aangeboden door de Gemeente Groningen - waarvoor DANK

Graag meer van dit! Ode aan het Stadspark

De reviews en reacties achteraf waren eenduidig en hartverwarmend. De sfeer was optimaal en de roep om een herhaling is luid en duidelijk gehoord. Wij willen iedereen die erbij was – als bezoeker, theatermaker of helpende hand – ontzettend bedanken voor deze prachtige avond.

Chris Top maakte voor ons deze beeldende reportage!

christop.nl

En u kunt ze allemaal bewonderen en downloaden via de link! Dus klik nog even verder en zoek u zelf of die ene leuke scene in het foto-album.

Chris bedankt, zoals altijd heb je de avond weer bijzonder goed inbeeld weten vast te leggen. De beelden laten de avond weer spreken en de sfeer is voelbaar! DANKJEWEL.

Graag tot ziens @ Spark